tisdag 3 februari 2009

Dagar försvinner

Jag fattar inte hur hjärnan ibland spelar ett spratt. Idag har det varit måndag hela dagen för mig... ja det är tisdag jag vet. Det sköna med att det är åt detta håll är att veckan blir en dag kortare.
Förra veckan pratade vi om detta på jobbet och kom fram till att helgen borde vara 3 dagar medans man jobbar 4 dagar per vecka. Det måste vara optimalt... Nu när min vecka blir en dag kortare så borde det innebära att helgen blir 3 dagar...eller???.. nej inte i detta fallet eftersom jag bara har "slarvat" bort en arbetsdag. Inte nog med att jag tycker att kommande helg borde vara 3 lediga dagar, istället kan det bli så att ja måste åka till tyskland och jobba över helgen... och det innebär att ja istället för att jobba 4, ledig 3 och jobba 4 så blir det att jobba 12 dagar utan ledighet.
Nej nu har dottern somnat och min hjärna har snurrat runt så även ni säkert är vimmelkantiga av mina förvirrade tankar. 

Ps. Jag skriver med en hand då den andra ligger på Humla.

Ps2. Jag är nyfriserad. Fan vad nöjd jag är.....idag iaf.

1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Du är en pudding i din nya frisyr!