tisdag 17 februari 2009

Blåsa med ögonen???


Jag är ganska förkyld för tillfället med en hel del snor...mysigt va??? Jag har ett litet fenomen jag ska berätta om. Eftersom min ena bihåla verkar vara överfull av någon smörja så försöker ja på alla sätt få ut skiten. Jag kör den nya nässprayen "Otrivin Comp" som både ska få täppta och rinnande näsor på rätt köl igen. 
På tal om köl så kom min ena son till mig idag med mitt gamla legofartyg och hade två röda klumpar i handen och undrade varför dom skulle vara på undersidan för då kunde inte skeppet stå... Då förklarade jag att det var två kölar som man använde om man ska leka med det i vatten så det inte sjunker.....Ja nog om det.....var var jag???
Ja nässprayen fungerar en stund men inte fullt så bra som jag önskar så det blev till att plocka fram den sk. "näskannan" Kolla här om du undrar vad det är. Våran är i keramik men principen är det samma. Man häller in en saltlösning i ena näsborren och ut ur den andra ska det strömma ut någon seg smörja. När man snyter sig sedan så knakar det i nära och öron...
När jag idag gjorde detta kom jag att tänka på mitt lilla fenomen...När jag snyter mig och det är mycket motstånd så blåser det luft ur mitt öga...ja du läste helt rätt. Längst in i det ena ögats ögonvrå kommer det en luftström. Jag var tvungen att bevisa detta för min fru innan hon trodde på mig.



1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Ja, du är bra annorlunda...