onsdag 28 januari 2009

Larmskoj!


Jag måste skriva om dessa larmbolag som är ute och knackar dörr.... Själva hade vi en tjej från Falck som knackade på hos oss för tre år sedan och vill sälja ett larm. Jättebra! Det behöver vi och bokade ett till det förmånliga priset för "just nu" bjöd dom på installationen. Ja nu i efterhand så kan man konstatera att vi betalar en summa per månad och äger inget larm överhuvudtaget. 
Nu ska vi vi byta larm + bolag och betala ca 50:- mindre per månad och efter 3 år äger vi allt och gör vad vi vill med det. Det första bolaget vill däremot ha en kostnad på 1000:- för att komma och koppla ur allt som är deras egendom????. Jag ska även bekosta en kostnad för att skicka tillbaka alla delar till larmbolaget....Trött man blir. Ja ja nog om det, nu har vi löst vårt till det bättre men....

....igår ringde min far och började fråga en hel del om larm. Dom har ett redan idag men det hade kommit förbi en säljare för Sector och hade ett kanonerbjudande nu i deras område. Dom hade 80 larm till ett otroligt bra pris just nu. 125:- / månad mer än än vårt nya larm???... + en installationskostnad på endast 1500:- (normalpris ca. 4000:-). Vilket Pris!!!
Mitt under det sk. mötet ringde säljarens mobil och han svarade, kanske man inte gör om man håller på att sälja in något. När han lägger på säger han att det var chefen som ringde och nu hade han ett ännu bättre erbjudande!!!!..... Dom skulle bjuda på HELA installationen. Vilket jävla försäljningskojeri.

Jag avrådde min far det grövsta och sa att det är inget bra erbjudande. Han accepterade men i gengäld ska jag ta fram priser på en annan lösning.

Ps. Under vår tid med larm har även en säljare från Securitas velat sälja ett larm och hans erbjudande var att dom bjöd på larmdetektorn, vilket dom gjorde till alla nytecknande kunder. Jag frågade vad han hade att erbjuda oss eftersom vi redan hade ett larm med samma funktioner som det han vill sälja. Nej det är det jag kan erbjuda! sa han. Ja just det vi skulle även betala en installationskostnad på minst ca. 3400:-

Det blev lite långt men det var ju ett tag sedan sist....

Inga kommentarer: