lördag 3 januari 2009

Kombi !!!


Nytt år och nya löften men det var inte det jag skulle avhandla idag utan en helt annan sak.
Jag borde egentligen skita i detta men jag har alltid irriterat mig på att folk inte kan respektera handikapps parkering och ny även familjeparkering. Det jag nu ska berätta hände mig på nyårsafton och gäller familjeparkering. Eftersom dessa parkeringar är betydligt bredare för att man ska kunna öppna dörrarna helt och på ett något enklare sätt kunna plocka ut barn.

Jag och lilltjejen åkte till stormarknaden för att inhandla de sista sakerna till nyårsaftonens middag. Givetvis ställde jag mig på familjeparkeringen eftersom jag hade med mig Humla. Efter handlingen kom jag ut och nästan alla familjeparkeringsplatser var upptagna. Jag kikar in i bilarna när jag går förbi men ser inte en enda bil med bilbarnstolar eller liknande i. Då kommer det en bil och parkerar och ut kommer två män. En i ca. 25-30 års åldern och hans pappa något äldre. Jag kunde inte vara tyst så jag så något om att det var en familjeparkering....

Ops! vad sura dom blev.

– Vad fan vill du?
– Jag bara sa att det var en familjeparkering och att det kanske är bättre att folk med barn får dessa parkeringar.
– Håll käft!
– Jag får väl säga vad jag vill.
– Har du problem eller?
– Nej men det verkar som du har det.
– Vad fan menar du?
– Jo dessa parkeringa är till för folk som har barn med sig.
– Men va fan jag har familj, ser du inte att jag har en kombi.....

Ja vad säger man till en sån???
Ja ja slutkontentan av detta är att alla som har en kombibil har alltså barn.....eller???
Okej, detta var förra året så nu under 2009 kommer det vara en helt annan inställning till vart man parkerar.

Ha en god fortsättning på det nya året.

4 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Den mest underbara kommentaren får jag nog tillskriva min mor (din svärmor) som efter att ha parkerat på en handikappsparkering säger (när jag förfasat mig över handlingen):
"Ja men, de får väl ta en extra runda runt parkeringen..."

Engelska Villan sa...

Ja, herregud... Bra att du sa till.
Menade Susanne till fots eller med bil? :-)
Kram Anna

Karin Wahlin sa...

Bra jobbat Jörgen, jag är själv en samhälls informatör

MrMagoo sa...

Jag träffade på en liknande idiot. Var på Maxi i Halmstad. När jag är på väg mot entrén så rusar det i väg en BMW cab från en familjeparkeringsruta. Jag sprang fram till honom och knackade på rutan. Han stannade och hissade ner rutan och såg frågande ut. Jag frågade honom om han inte hade glömt sina barn i butiken. Han blev jävligt sur och spann iväg. Vilken triumf för mig, haha.