tisdag 31 mars 2009

Måste vara en idiot


Ja idag har året kamp börjat. 3 km på terrängbanan blev det. Urk! vilket dåligt flås. 
Den 16 maj ska jag springa Göteborgsvarvet för tredje gången, inte för att jag tycker det skoj att springa utan iår så är det 30 års jubileum för varvat så då tänkte jag att jag skulle vara med igen... Vi får se hur det kommer gå! Under hösten och vintern har jag varit på Calanderska på ett antal undersökningar för mitt knasiga knä. Men efter alla tester och magnetröntgen så hittar dom inget annat är en knäskålssena som knäpper?????
Ja ja vi får helt enkels se hur det går, mitt mål är att ta mig runt banan.

Mitt första varv var 2007 och då anmälde jag mig i hemlighet för en jobbarkompis hade anmält sig. Då tänkte jag, kan han kan banne mig jag oxå. Sagt och gjort, min träning var mellan 05.00 och 06.00 för att ingen skulle märka att jag tränade...Snacka om sjukt...:-) Min tid blev det året 2.10.49 och placering 19402.

Året efter 2008 alltså var det en leverantör som bjöd in oss att springa. Dom hade köpt guldpaketet så dom hade ett eget tält i startområdet där anhöriga kunda tillbringa tiden med att äta lite gott mm. Min tid det året blev 2.08.29 men med en sämre placering nämnligen 20364.
I år har jag alltså ett mål. Först att starta och sedan komma i mål om jag så ska gå hela vägen runt.

2 kommentarer:

Jelinus sa...

Grattis, jag är en av dom också... Mitt mål är också att ta mig runt... vi kan ju slå följe! Kanske en picknick vid Älvsborgsbron? Så att man orkar hela vägen tillbaka!
Jeanette Linusson

Martina sa...

Du kanske har vatten i knäet ??