fredag 26 december 2008

Tomten blöder


Ja då har julafton 1 & 2 blivit avklarade. Först den 23:e med traditionellt firande med glögg och god mat. Tomten kom givetvis på besök även detta året och han var lika trevlig som vanligt.

Satt faktiskt och tittade på gamla kort från mitt barndomsfotoalbum....Ja den där gubben med vitt skägg och röda kläder ser precis ut som han alltid gjort.

Grabbarna var som två uppskruvade "Duracellkaninen" innan tomten dök upp....dök upp? dyker man inte neråt???...Ja ja han kom iaf. Eller kom! det vet faktiskt inte jag. Tomten bankade iaf. i väggen och klev in genom altandörren med buller och brak. Efter att alla klappar var upplästa och utdelade var det dax för tomten att fortsätta sin färd ut i decembermörkret. Givetvis gick jag ut och mötte tomte med en välförtjänt öl. Jag hade dagen innan tipsat tomten om att min gamla far hade alltid stora bomulls grejer i munnen (sånna man får instoppade i munnen hos tandläkaren om man ska laga bla.) så att rösten skulle vara svårare att känna igen.
Vår tomte tolkade detta på ett helt annat sätt... En tops! Ja ni läste rätt, en tops som i detta fallet, efter grabbarna tjatande om att tomten skulle läsa på alla paket, hade gnagt hål i munnen så det blödde. Jag har faktiskt glömt fråga hur det är idag.

Nej nu ska jag fortsätta med min whiskey, eftersom jag fortfarande är kass i halsen.
God fortsättning alla som råkar läsa detta. 

Inga kommentarer: